Odżywianie to podstawa!

Ciągle mówi się o dietach, pełno jest różnego rodzaju sposobów jak zmienić sylwetkę, jak zgubić zbędny tłuszcz. Podstawą każdej zmiany w ciele jest odżywianie.

Shutterstock

Mariusz Mróz

Jeśli naszym celem jest poprawa sylwetki to należy najpierw zajrzeć do lodówki, sprawdzić czym karmimy nasz organizm. Jeśli celem jest poprawa zdrowia to również warto zajrzeć w nasze codzienne menu i je przeanalizować a potem zmienić jeśli zaistnieje taka potrzeba.

Najważniejszą rzeczą jest czytanie etykiet na produktach, które kupujemy w sklepie. Jeśli widzimy, że serek ma 20 różnych składników a jest to serek 150 g to może warto się zastanowić czy jest to odpowiedni dla nas produkt. Opinie mogą być różne ale dla sylwetki taki serek na pewno nie będzie dobry.

Wybierajmy produkty, które nie są przetwarzane. Wybieraj płatki górskie zamiast tych, które w nazwie mają fitness, zdrowe. Często zdarza się, ze to co jest okrzyknięte zdrowym, fit produktem wcale takie nie jest, a na drugim miejscu w składzie często widnieje cukier, skrobia.

Zdrowe i lekkie przepisy


Dodatkowo zwracaj uwagę na ukryty cukier, którego w naszej diecie staramy się unikać. Takie nazwy to dekstroza, maltodekstryna, glukoza, fruktoza, sacharoza sa to różne formy cukru, węglowodanów, których w naszej diecie staramy się jeść jak najmniej dzięki temu nasze efekty w zmianie sylwetki będą świetne.

Kolejnym krokiem jest jedzenie warzyw. Surowe warzywa są najlepsze, mają najwięcej witamin ale często zwłaszcza jesienią i zimą brakuje nam świeżych warzyw wtedy spokojnie możemy skorzystać z gotowych już mieszanek warzywnych np. na patelnię. Przy wyborze mieszanek również zwracamy uwagę na to co jest w składzie. Unikamy mieszanek z ziemniakami, które są wcześniej pieczone. Nie wybieraj tych produktów warzywnych, które zawierają sosy gdyż są to dodatkowe kalorie.

Odrzuć cukier a w zamian zakup słodzik naturalny – stewię. Dieta składa się z trzech głównych elementów: węglowodanów, białek i tłuszczy. Kiedy chcemy zrzucić zbędne kilogramy obcinamy ilość węglowodanów w diecie i tłuszczy w diecie.

Węglowodany to głównie kasze, makarony, ryże natomiast białka to mięso, jaja, nabiał.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Na tłuszcze składają się oleje, oliwy, awokado. Kiedy wybieramy produkty w diecie to starajmy się wybierać produkty których skład jest krótki np. mięso, pierś z indyka gdzie 90% to pierś z indyka. Ważne jest by nie smażyć na oliwie, oleju z orzechów włoskich smażyć można natomiast na oleju kokosowym i maśle klarowanym.

Ważnym elementem każdego dania są przyprawy. Czytajmy składy i wybierajmy te gdzie na początku składu są zioła a nie sól, cukier czy wzmacniacze smaku takie jak glutaminian sodu. Świetnymi dodatkami są papryczki chili, świeże zioła takie jak bazylia tymianek, oregano, czosnek świeży.

Czynnikiem, który ma duży wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę jest woda. Odpowiednia ilość wody zapewnia regulację wielu przemian zachodzących w naszym organizmie. Nawodniony organizm jest bardziej wydajny. Możesz też w ciągu dnia pozwolić sobie na czarną kawę najlepiej z ekspresu ciśnieniowego, zieloną i czerwoną herbatę.

Unikaj herbat czarnych i aromatyzowanych. Dieta jest kluczem do sukcesu w zmianie ciała tak więc zacznij od zrobienia przemyślanych zakupów i poświęć trochę czasu na wybranie odpowiednich artykułów spożywczych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz